تصادفات جاده ای و مرگ و میر ناشی از آن معضلی است که کشور مانند دیگر کشورها همواره با آن روبرو است. هرساله به خصوص در تابستان و ایام نوروز که افراد زیادی به مسافرت می روند ، ما شاهد افزایش میزان تصادفات جاده ای هستیم. در این تصادفات افراد زیادی جان خود را از دست داده و یا دچار نقص عضو می شوند و کودکان و جوانان زیادی نیز از نعمت پدر و مادر محروم می شوند.  حال سوال این است: علت تصادفات جاده ای چیست؟ و چگونه می توانیم از افزایش تصادفات جاده ای جلوگیری کنیم؟

  علت تصادفات جاده ای چیست؟

  شایع ترین علل تصادفات مرگبار خودرو به دلیل سرعت بالا و حواس پرتی راننده به دلیل استفاده از تلفن های همراه می باشد. سرعت زیاد جان بسیاری از افراد را می گیرد و یا آنها را از کار افتاده و معلول جسمی و روانی می کند. بیشتر این تصادفات در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه بسیار شایع است. حواس پرتی از پیام کوتاه، تماس ، مکالمه و ... ، از دیگر عوامل تصادفات جاده ای به شمار می آید.

 چگونه می توانیم از افزایش تصادفات جاده ای جلوگیری کنیم؟

 قطعاً یکی از بهترین راه های مقابله با این چالش ، نصب دستگاه های ردیابی خودرو GPS بر روی خودرو است. باید بگوییم که استفاده از ردیاب خودرو به روش های مختلف می تواند حوادث رانندگی را کاهش دهد. دارندگان خودروهای شخصی و مدیران شرکتهای تجاری ، شرکتی و حتی دولتی و سایر مشاغل می توانند در دراز مدت با سرمایه گذاری بسیار ناچیز درآمد زیادی کسب کنند. برخی از مؤثرترین ویژگی های ردیاب خودرو در کاهش تصادفات جاده ای عبارتند از:

  1.اعلام هشدار در صورت بالاتر رفتن سرعت خودرو بیش از سرعت مجاز

2.محاسبه و نمایش سرعت خودرو به صورت لحظه به لحظه

3.بررسی ورود و خروج به یک محدوده‌ی خاص جغرافیایی تعیین شده

4.قابلیت استعلام و دریافت سرعت خودرو توسط پیامک

5. اعلام هشدار در صورت بروز نقص فنی و بررسی وضعیت راننده با امکان نصب میکروفن

 

ایران اسمارت یکی از تامین کنندگان ردیاب می باشد که علاوه بر ردیاب خودرو در زمینه ردیاب شخصی و حیوانات نیز فعالیت می کند. ردیاب های خودرو در مدل های مختلف با ویژگیها و قابلیت های متفاوت به بازار ارائه عرضه می شوند. برای اطلاع از لیست ردیاب های خودرو ایران اسمارت لینک زیر را کلیک کنید.

 

 https://www.iransmartgps.ir/category/1/%D8%B1%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D8%A8-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88.html